
Elektronisk økning av oljetrykk i motorer
De beskrevne problemene gjelder oftest 3.0 TDI-motoren og 2.9T-motorene, som er noen av de mest populære og pålitelige drivverkene som brukes i AUDI-, VOLKSWAGEN- og PORSCHE-biler. De tilbyr utmerket ytelse og effektivitet, men det er mulig å optimalisere driften ytterligere. I denne artikkelen skal vi se på teknologien som muliggjør elektronisk økning av oljetrykket i disse motorene, noe som gir økt motorlevetid og forhindrer kostbare havarier og beslaglegging av enheten.
Hvorfor er det verdt å øke oljetrykket?
Å øke oljetrykket i motoren din har mange fordeler. For det første gir økende oljetrykk bedre smøring og kjøling av motorkomponenter, noe som gir lengre motorlevetid. I tillegg forbedrer høyere oljetrykk tettheten til stempelringene og øker effektiviteten til hele drivsystemet.
Sikkerhet og pålitelighet!
Vi har verktøy som muliggjør elektronisk økning av oljetrykk i de nevnte motorene. Takket være profesjonelt utstyr og spesialisert programvare er vi i stand til å nøyaktig regulere motorens driftsparametere, inkludert oljetrykk. Denne prosessen er fullstendig ikke-invasiv og krever ingen mekaniske modifikasjoner på motoren.
Fordelene med å øke oljetrykket er:
For det første forbedrer økt oljetrykk effektiviteten til smøresystemet, noe som forlenger levetiden til motoren og turbokompressorene og reduserer risikoen for feil. Problemet oppstår hovedsakelig i 3.0 TDI- og 2.9T-motorer av forskjellige VAG-bilmodeller etter 2014.
Eksempel på motorkoder for problematiske motorer:
- 3.0 TDI 204 HK – DDXB, DDXC, DDXA
- 3.0 TDI 211 HK – CZVC
- 3.0 TDI 218 HK – CZVB, CZVA, CRTF
- 3.0 TDI 224 HK – DDXB, DDXC
- 3.0 TDI 258 HK – DDXE
- 3.0 TDI 268 HK – CRTD
- 3.0TDI 286 KM – DDVB